Köpvillkor & Information

Me Luna Sverige – Köpvillkor och information

Företaget bakom Me Luna Sverige är Anna Mattsson Enskild firma org. nr. 741104-1945. Företaget innehar F-skattsedel.

1. Betalning

Följande betalningssätt kan användas:
– Faktura, kortbetalning eller bankdirektbetalning via Klarna checkout. Fullständiga villkor från Klarna finner du här.

2. Leverans och kostnader
2.1 Allmänt

Samtliga varor som beställts skickas från oss inom 1 – 3 arbetsdagar efter mottagen beställning om inte annat anges. Därefter tar det 1-3 dagar beroende på var i landet du bor.

2.2 Leveransalternativ och kostnader

Vi skickar din försändelse som brev/skrymmande brev eller PostNord varubrev. De flesta brevlådor är för små för att ta emot ett skrymmande brev direkt och försändelsen får därför hämtas ut på Postens utlämningsställe. Posten skickar hem en avi med information om var och när paketet kan hämtas. Avin ska tas med vid avhämtning och paketet ska kvitteras av mottagaren.

2.3 Leveransförseningar

Eventuella leveransförseningar som inte tydliggjorts på hemsidan i samband med din beställning meddelas dig genom telefonsamtal eller e-post och ny leveranstid bestäms. Du ansvarar för att de adress- och telefonuppgifter som är registrerade för ordern är korrekta och uppdaterade.

3. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt lagen om konsumentskydd vid distans- och hemförsäljning, Distansavtalslagen. Oanvända varor kan bytas eller återlämnas inom 14 dagar räknat ifrån den dagen då varan mottagits. Eftersom menskoppen är ett intravaginalt mensskydd så finns det ingen retur-rätt på menskoppar vars förpackning är bruten. Om förpackningen är obruten så kan varan returneras eller bytas. Frakt återbetalas ej. Kunden betalar själv returfrakten.

4. Integritets-policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

5. Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

6. Reklamation

Om din leverans är felaktig eller ofullständig skall du genast meddela oss på e-post info@meluna.se.   Samma sak gäller om din leverans är skadad, eller behäftad med fel.
Felaktig vara skall kostnadsfritt returneras. Retur får inte ske mot postförskott och först efter det att reklamation gjorts. Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

7. Ansvar för skada

Utöver vad som ovan sagts samt vad som föreskrivits i Konsumentköplagen, har Me Luna Sverige inget ansvar för fel och/eller förseningar och svarar inte för någon skada – vare sig direkt eller indirekt.

8. Force Majeure

Me Luna Sverige är inte ansvarig för försenad prestation orsakad av omständighet utanför vår rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden. Exempel på omständighet är – utan att utgöra fullständig förteckning – strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om sådan omständighet varar mer än två månader, äger vardera parten rätt att säga upp avtalet utan den andra har rätt att erhålla eller skyldighet att utge ersättning.

9. Kontakta oss

Frågor om beställning, produkter och rådgivning:

E-post: info@meluna.se

Telefon: 0705-591749 (Anna Mattsson)

Postadress:
Me Luna Sverige
c/o Firma Anna Mattsson
Kobbarnas Väg 4
416 47 Göteborg

Rulla till toppen